Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Názov MURDER CONSTRUCT ste, pokiaľ sa zaujímate o vydavateľskú činnosť Relapse Records, mohli zachytiť už v roku 2010, kedy toto zoskupenie debutovalo s rovnomennou EP. Komu to ušlo, môže ako prvú informáciu vziať to, že na pomery extrémnej scény ide o „hviezdnu“ zostavu - basák Caleb Schneider popri MC hrá v BAD ACID TRIP, bubeník Danny Walker si hranie prekladá účinkovaním v goremetalovom kulte EXHUMED a u progresívnych INTRONAUT. Gitarista Kevin Fetus má svoje odohrané u grind/crustových WATCH ME BURN a death/grindových CATTLE DECAPITATION. S EXHUMED ešte nekončíme, pretože gitarista a vokalista Leon del Müerte tam basuje, a vrátime sa aj k „stínaniu dobytka“, odkiaľ je vokalista Travis Ryan, o.i. jeden z tých, ktorí sa zaslúžili o to, že ma po rokoch existencie a zopár albumoch CATTLE DECAPITATION konečne vážnejšie zaujali.
MURDER CONSTRUCT sú z kalifornského Los Angeles a pretože ide o jednu z lokalít, kde už po polovici 80. rokov tvrdá hudba začala vstupovať do extrému zvaného grind core – NAUSEA, TERRORIZER, neskôr žezlo v Kalifornii prevzali PHOBIA – a takisto prevažujúce hudobné aktivity účastníkov jasne signalizujú, že v MC sa nejaký gothic pop black metalcore bude hrať asi sotva. Týmto hudobníkom ide najlepšie a tak akosi od srdca grind core, čo dokazuje jedenásťskladbový, takmer polhodinový prvý dlhohrajúci album.
V úvode MURDER CONSATRUCT začnú zvoľna, zlovestne a pochmúrne, aj vďaka záhrobnému vokálu by ste očakávali skôr nejaký old school doom/death metal v štýle starších HOODED MENACE (pretože ten nový album, čo ja viem, to je snáď nejaký „PARADISE LOST – Gothic revival“), ale toto lakovanie skupinu po necelej minúte prestane baviť a vylezie s farbou von. Prvoligový grind core, to je o čo tu beží, a to grind core americký, kalifornský a klasický.
Priznám sa, že niektoré moderné podoby US grindu, „polámané techniky“, aké servírovali napríklad MARUTA, ma za srdce nikdy extra nechytili. MC sa do týchto vecí nepúšťajú, to, že ide o technicky zdatných hráčov, vedia predviesť aj pri hraní priamočiareho, nasypaného grindu, ktorý zo vzorov ako TERRORIZER, PHOBIA a prípadne aj BRUTAL TRUTH, NAPALM DEATH alebo ROTTEN SOUND vychádza dosť výrazne a neskrývane.
Rýchle, divoké, nekompromisné skladby s kvalitným a zároveň správne neuhladeným zvukom. Dva hlavné vokály – hlboký grindový ryk, striedaný škrekom, a tu a tam doplnený deathmetalovým zagrowlovaním až kdesi zo žalúdka. Nejaké tie chaotické sóla a pár disharmonických vyhrávok, občas spomalenie, v ktorom sa MURDER CONSTRUCT nemilosrdne hrnú vpred. Nárez, energia, priamočiarosť a prekvapenie v podobe záverečnej skladby, odspievanej v španielčine. Na grind core netypický, takmer sedemminútový „epos“ pozostáva z niekoľkých častí, a tak sa tu vystrieda nárezový grind, bahenný sludge, pochmúrny doom a na cestu z grindcoreového inferna poslucháča odprevadí dramatická inštrumentálna vyhrávka, ukončená klavírom. Celkovo veľmi kvalitný materiál.
1. Red All Over
2. Under The Weight Of The Wood
3. No Question, No Comment
4. Gold Digger
5. Compelled By Mediocrity
6. The Next Life
7. Dead Hope
8. Feign Ignorance
9. Mercy, Mercy
10. Malicious Guilt
11. Resultados
Posedmé a opět neotřelé, napěchované po okraj hudebním dějem, který mě nepřestává překvapovat v hledání neobjevených cest mezi mathrockem a post-náladovkou. Pocta lidem i místům. Hravé, šílené a vtahující svoji neopakovatelnou atmosférou.
Půlhodina emocemi a expresivitou natlakovaného HC papiňáku. Screamo vokál nutně nemusí být pro každého, ale parádně čitelný a průrazný zvuk a značná naléhavost hovoří jasnou řečí. K tomu jeden z coverartů roku. Deska i pro žánrové ignoranty, jako jsem já.
Reinkarnace švédské devadesátkové kapely, která se svého času svezla s proudem melodického death metalu. Staří páprdové se nedávno po dvaceti letech dali znovu dohromady, aby si zahráli už jen pro radost. Možná pro radost, ale zato pěkně zostra.
Polská deska snažící se prodat djent a progresivní metal v jeho instrumentální podobě. Velká spousta hostů, z nichž nejvíce září asi jméno Jeffa Loomise. Výsledek trochu sráží stále stejné postupy, okatě fádní djentové zářezy a poněkud unylé melodie.
Instrumentální projekt frontmana ELDER Nicka DiSalvo je asi přesně takový, jaký bychom od něj čekali. Tedy plný psychedelie a progresivní rockové klasiky, obsahuje ale i plnější stonerrockovou složku. Příjemné album bez překvapení.
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.